exleon

Despre noi

Despre Odiseea

Suntem părinți. Copiii noștri sunt la vârsta la care se despart de copilărie. Unii termina ciclul primar, alții tocmai l-au început pe cel gimnazial. Unii sunt la școli private, alții la școli publice. Pentru noi, toți sunt valoroși.

Ca orice părinte, ne dorim ca viitorul să le surâdă și pentru asta facem tot ce ne stă în puteri pentru ca să le oferim... ce? Bani, educatie, instrucție, informații, acces la școli renumite, o meserie bănoasă? Banii nu-s de-ajuns niciodată și nici nu ajută mereu, se știe. Am făcut deja câtă educație ne-a stat în putere fiecăruia dintre noi de-a lungul celor “șapte ani de acasă”, dar pentru orice pre-adolescent părinții deja nu mai sunt singurii “influenceri”, și încă n-a sosit adolescența...

Instrucția o face școala, informațiile deja și le iau singuri. Și sunt atîția absolvenți de școli prestigioase care sunt analfabeți funcțional. 35% din meseriile de acum 50 de ani nu mai există, 50% din meseriile actuale nu vor mai exista peste 35 de ani. Poziție, putere și influență? Pe acestea și le vor dobândi singuri, cu condiția să fie în stare, iar noi nu suntem membri ai vreunui partid. Atunci, ce ar trebui să ne dorim pentru copiii noștri? Noi unii ne dorim ca ei la vîrsta de 21 de ani să fie suficient de dezvoltați emoțional și cognitiv încât să poată face o alegere și să și-o asume. De unii singuri. Cu toate consecințele, bune și rele. Iar alegerea să fie informată și bazată pe valori. Iar asumarea să presupună și perseverența de a o urma consecvent și tăria de a face o schimbare atunci cand consecințele alegerii sunt mai mult rele decît bune.

Nu prea există negociere la primii trei termeni, te descurci cu ce a dat Dumnezeu, poți doar incerca sa ponderezi sau sa stimulezi ceea ce exista deja. Dar caracterul? Caracterul este condiția esențială pentru o viață de om liber. Ce fel de educație poate “forja” caracterul? Educația care guvernează alfabetizarea funcțională și formarea caracterului moral necesar pentru practicarea virtuților este cea liberală. Aceea care pune accent pe cunoașterea de sine ca instrument de cultivare a respectului și valorilor.

Noi vom încerca să realizăm acest lucru printr-o suită de evenimente. Evenimentele sunt susținute de Maeștri recunoscuți. Temele evenimentelor sunt inspirate atât de cele șapte arte liberale (trivium, quadrivium și cele nouă muze), cât și de provocările lumii de azi și de mâine. Momentul în care este tratată o anumită temă este ales în funcție de vârsta copilului și de nivelul de dezvoltare a simțirii și gândirii la vârsta respectivă. Este aportul nostru la componenta de educație non-formală, cea care are cea mai mare influență în perioada adolescenței.

PREZENTARE ODISEEA
DOWNLOAD
DOWNLOAD FILE
Prezentare_Odiseea.pdf

Pornind de la cele sapte arte liberale (trivium si quadrivium), promovam componentele educatiei liberale clasice, atat metoda (maestrul care isi transmite prin conversatie cunostintele discipolilor) cat si rezultatul (gandirea eliberatoare) ca element central al educatiei non-formale a copiilor de peste 10 ani.

16 Desi este unul dintre elementele centrale care a generat conceptele si valorile morale care definesc civilizatia occidentala, educatia liberala, care considera ca omul desavarsit este unul cultivat, si-a pierdut treptat si constant din importanta in formarea generatiilor urmatoare, cedand locul utilitarismului, care considera ca societatea are nevoie de unitati de productie

Educatia liberala ramane actuala si obligatorie pentru formarea valorilor morale si etice individuale ale viitorilor membri ai societatii, mai ales daca este vorba de viitoarea elita.

Copilul nu este proprietatea parintilor, el este o fiinta umana care are propriile preferinte, dorinte si aspiratii. Rolul parintilor este acela de a le asigura copiilor accesul la o educatie de calitate, care sa le dea copiilor sansa unei profesii care sa le valorifice talentele si inclinatiile native, si nu o cariera prestabilita, impusa de parinti ca fiind una de succes. Indiferent de profesia aleasa, caracterul este conditia esentiala pentru o viata de om liber care aduce un aport semnificativ in comunitatea in care traieste, prin valori atat morale, cat si civice. Educatia liberala ar trebui sa stea in continuare la baza formarii caracterului oricarui om, si este obligatorie in cazul elitei.

Muzica este o artă. Ca orice artă, muzica este o formă de comunicare. Pentru a înțelege ce exprimă, trebuie să-i înțelegi limbajul, altfel nu ai acces la ea. Cu cât calitatea este mai mare, cu atât complexitatea comunicării crește. Este valabil în orice artă, de la scuptura, la film, de la literatură, la muzică.

Dragos CalinDirector UNMB
Șoseaua Chitilei, nr. 403, Sector 1, București
+4 0745.440.004
contact@odiseea.ro